måndag 23 juli 2012

Lite mer om vädret då

Alltså man kan ju inte låta bli att klaga när det regnar å regnar å regnar å regnar.....
.....å regnar.....åsså regnar det lite till....och nästa dag så regnar det igen, å igen, å igen.
ja, ja jag vet!
Vara här och nu, man kan inte göra något åt vädret...men ändå....liksom.
Klart man blir less, klart man blir.
Klart som korvspad.

I dag har det ju t om varit mörkt hela dagen, man vaknar liksom aldrig till liv.
Som tur var så hittade vi lite bra filmer på Karlssons i dag.
Vi har sett på en och efter middagen så hinner vi nog med de andra två.
Rolig att Ludde vill vara här hos oss.
Vi har det mysigt trots vädret.....men ändå....liksom.
Man saknar ju solen, så är det bara.
Jag har inte badat en enda gång den här sommaren, inte en enda gång har vi suttit nere på stranden.
Inte en enda gång har vi delat på en flaska rosé nere vid sjön och kollat på solnedgången.
Allt det där som vi har längtat efter hela vintern, allt det har vi inte kunnat göra en enda gång den här sommaren för det har varit för kallt och för regnigt och alldeles för blåsigt.
SKITVÄDER!
Jag lovar att augusti kommer bli skithet. När jag skall jobba och stå på den där hemskt varma gården.
Eller så blir det inte bättre väder än så här.
Jag undrar hur man skall klara sig en hel lång vinter utan att få ha tankat sol och bad och värme?
Jag hoppas att det känns bättre i morgon :(

2 kommentarer: