onsdag 18 juli 2012

Tycker jag...

Någon sa till mig för inte så länge sedan att man skulle avsluta sina åsikter med: -Tycker jag.
Jag har funderat mycket på det där och jag håller med till 100%.
Om man skall vara ödmjuk och öppen för andras åsikter så måste man avsluta sin mening med "tycker jag", tycker jag :)
Du och jag kanske inte tycker samma sak och jag hävdar min åsikt gentemot dig, men det betyder ju inte att min sanning är den enda sanna sanningen.
Jag kanske inte tyckte filmen var bra och jag säger det till dig.
Men om jag bara säger: Fy faan, vilken skitfilm, så kanske du känner dig liten om det är så att du tycker den var bra.
Men om jag säger: Fy faan, vilken skitfilm, tycker jag. Så öppnar jag ju upp för att andra får tycka andra saker.
Låter jag luddig nu?
Jag har upptäckt att människor i min omgivning sällan eller aldrig säger, tycker jag efter att de uttryckt sin åsikt och DET irriterar mig.
Folk borde vara mer ödmjuk mot sina medmänniskor och andras åsikter, tycker jag!
Vad tycker du?


2 kommentarer: