onsdag 4 juli 2012

Getaway Rock

I dag åker vi upp till Gävle för en rock´roll weekend som heter duga.
Jag och Jonny har laddat ner varsin app på mobilerna och sitter och gör vra egna spelscheman för helgen.
Vi har inte riktigt samma musiksmak så vi kommer nog stå vid olika scener ett par gånger den här helgen.

Vi har sån tur att vi får låna Fredriks lägenhet som ligger inte allt för långt från Gasklockorna.
När vi bestämde oss för att åka på festivalen så var alla hotellrum upptagna och jag känner att jag är för gammal för att bo i tält på en camping.
I en husvagn ok, men inte i tält.
Men nu har vi, som sagt, fått låna Fredrik och Sannas lägenhet och det tackar vi allra ödmjukast för.

Jag borde börja packa men jag har fastnat i min bok och kan inte sluta läsa.
Jag ligger ute i solen och bara läser och läser. Den är sååå bra!
Någonstans inom oss
Dessutom så vet jag inte vad jag skall packa. Det ser ut att kunna bli både varmt och soligt samt regn och rusk i helgen. Vilken tur att vi har bilen så att man kan slänga in lite allt möjligt.
Jag måste stanna och handla lite också. Lite mat, en BH skulle jag behöva, svart nagellack, vin i petflaskor eftersom man inre får ta in glasflaskor på campingen.
Jag som tänkte parta i Törley på campingen i morgon :P

Jag får köpa några av mina nyfunna goda rosé cider istället.




Haha....dagens I-landproblem, vilken alkohol man skall dricka på festival.
Ibland är man ju mer än lovligt knäpp :)

Nu har solen gått i moln, då skyndar jag mig att börja packa så att Jonny tror att jag har gjort något vettigt medan han har gått på skogspromenad :)
Klockan 13 börjar ju sommar, det är ett stressigt liv man lever.

Tjo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar