söndag 29 juli 2012

Söndag

I morgon börjar min sista semestervecka.
Som vanligt så känns det lite som ett antiklimax.
Man längtar å längtar hela våren och sedan så är det över på en pisskvart :)
Fast ännu är ju inte semester slut.
I dag kommer våra kära vänner ut på middag och de stannar till i morgon.
Ludwig kommer ut i början på veckan och på onsdag åker jag och Jonny in till Uppsala med våra grannar här på campingen.
Vi såg nämligen i ett reklamblad om Uppland att man kan hyra ett minidouble room på Hotell Gillet i Uppsala.
Det kostar bara 300 kr per person och då ingår inträde på Flustret och hotellfrukost.
Eftersom grannarna är från Huddinge och aldrig har roat sig i Uppsala så tyckte vi att det kunde vara skoj att göra det på onsdag när det är lilllördag och allt.
Till helgen hoppas vi på fler gäster och dessutom så är det den årliga kubbturneringen här ute i Siggefora och då brukar det vara high life här.
Jag börjar jobba nästa måndag men Jonny har semester ända till torsdag nästa vecka så om det är finväder kommer jag att pendla i början av veckan.
Är det skitväder så får han roa sig själv här ute om han inte väljer att flytta hem han också.
Men först en söndag med lite trix och fix inför de stundande gästerna.
Solen kommer och går, inget regn men det blåser lite småkallt i dag.
En lagom dag att röja lite i husvagnen om jag nu kan slita mig från den sista delen i Mons Kallentofts serie "Den femte årstiden".
En ruskigt spännande bok.
Jag rekomenderar verkligen dig att läsa hela den serien.


Vad jag skall bjuda på för mat i dag?
Med risk för att mina gäster läser detta så avslöjar jag väl kvällens meny då :)

Förrätt
Sillröra a la Skagen med hårt bröd
Varmrätt
Gogonzolaspäckad, grillad lax med potatis, färsk broccoli och murkelsås
Efterrätt
Irish Coffie med mörk choklad

2 kommentarer:

  1. Här regnar det som faaaan idag....och jag har börjat jobba! :O/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har härligt väder i dag. Har lite ångest för att börja jobba på måndag :P

      Radera