måndag 9 juli 2012

Sommarböcker

Jag upptäckte i morse att den nya boken som jag köpt är den femte boken i en serie, så nu måste jag ju köpa de andra fyra innan jag kan börja läsa.
Grannen här ute hade en av böckerna så nu fattas det bara tre st.


Jag läser en annan bok så länge.
DE OSKULDSFULLA är en otrolig historia om tre systrar som växer upp i en religiös sekt, och om deras respektive flykt ifrån detta liv. 

Juliette, Kristina och Celeste föds in i och växer upp i sekten Guds barn. Sekten grundades i Amerika under sent sextiotal och är nu känd under namnet Family International. En av de mest upprörande aspekterna av sektens religiösa utövande är användandet av sex för att åskådliggöra Guds kärlek, något som i grund och botten betydde sex mellan sektens medlemmar, oavsett deras respektive ålder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar