lördag 4 januari 2014

De e mycke nu...

Jag har inte koll på läget, känns det som.
Vet inte om vi skall flytta eller när?
Vet inte vilka möbler som skall till huset i slutet av månaden?
Vet inte hur vi skall ha det här hemma så länge?
Jag menar att en flytt till stan kan ju dröja flera månader, vi kan ju inte göra oss av med en massa möbler och bo i en halvtom lägenhet hela våren.
När vi får tillgång till huset så kommer ju en hel del att åka upp dit.
Jag kommer vilja fixa i ordning där uppe fortare än du hinner säga Ernst Kugelknacker.

På tisdag börjar jobbet igen och det skall bli både skönt och lite jobbigt.
Skönt att få lägga tankarna på något annat än det där förbenade huset och flytten, jobbigt att inte få ägna alla mina tankar åt hus och flytt, om du förstår vad jag menar?

I dag är det lördag och vi är bjudna till våra fina grannar å lite drinkmingel/födelsedagsfest.
Det skall bli roligt att gå ner dit och träffa dem igen, det var hundra år sedan.
Borde ta ner julen i dag också, men det är lite stök när man väl har satt igång.
Måste åka upp på Gränby och handla lite mat för här är det ganska tomt i alla skåp.
Jag skall göra en matlista på bra och nyttig mat. Nu får det vara slut på alla mackor med smör och ost. Min passion här i livet.

I dag sov jag ända till kl 10.00 och ångesten är nu på 100%. Jag får tvinga mig själv att sitta kvar här i morgonrock med en kopp kaffe framför datorn.
Jag har ju inga måsten i dag så varför måste jag då skynda mig? Kan någon skjuta den där djävulen som sitter på min axel och tycker att jag är en hemsk människa för att jag inte är uppe och ute ännu!!

God morgon förresten, eller kanske snarare God förmiddag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar