torsdag 23 januari 2014

Hjälp! Jag hinner inte.

Var helt slut när jag kom hem från IKEA i går.
Orkade inte göra något av det som jag hade tänkt mig. Nu har jag allt det kvar tills i kväll istället.
Nu har vi bara två kvällar på oss att packa resten innan flyttlasset går på lördag!
Hjälp!
I dag måste jag åka och köpa köksgardiner och tvättmedel så att jag hinner tvätta och torka sofföverdraget innan lördag.
Jag som jobbar sent i dag. Hur skall jag hinna?
I morgon måste jag åka och handla all mat som skall med upp till Hållen på lördag. Vi blir sju stycken där uppe på lördag. På dagen bjuder jag på kokkorv med bröd till hungriga flyttgubbar och på kvällen gör jag en Carbonara...tror jag.
Till frukost får det duga med kaffe och mackor. Har inte tid att stå vid spisen den här helgen inte.
Allt bara handlar om huset, huset och huset nu. Jag har egentligen inte tid att jobba. Hoppas att min arm håller bara. Inflammationen är nu ett faktum. De tunga inskolningsbarnen har tagit knäcken på min vänsterarm, kan knappt lyfta något med den längre.
Hela axeln och armen är helt körd. Vaknade i natt av att jag låg på armen och jag kunde knappt röra den när jag skulle vända på mig. Mitt yrke har fuckat upp min kropp ordentligt under årens lopp.
Jag får väl gå till doktorn om det inte blir bättre. Käka en Diklofenackkur så att den värsta inflammationen lägger sig.
Lite dålig tajming att få inflammation i armen nu när vi skall flytta.
Tur att våra killar hjälper oss på lördag så att vi får bärhjälp, annars hade vi aldrig klarat det.
Hoppas att jag inte är lika trött ikväll som i går för jag MÅSTE packa ur hyllan i vardagsrummet och flytta ner tv-bänken. BASTA!
Det är redan torsdag. Herregud! Hur skall jag hinna?!
Jag skulle ha tagit semester den här veckan......*suck*.
Skriet!



4 kommentarer:

  1. Åh vad du kommer att må gott när allt är på plats och flytten är över...:) Kul att få inreda ett helt "nytt" hus - jag vill också! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Marina. Jag har längtat sedan vi var där första gången för snart två månader sedan. Detta är hur kul som helst.

      Radera
  2. Meeen lugn! Du har ju hela livet på dej att packa ut grejer till stugan. Snappa aaav! :)) Puss
    //Nina

    SvaraRadera