söndag 12 januari 2014

Snö

Ja, tänk att vi fick lite snö till slut.
Inte så mycket men nu ligger det ett litet täcke i alla fall.
Det blir ju vackrare och tystare.
Skönt att slippa det där slasket som pågått i flera veckor nu.
Jag hoppas att man kan få se en glimt av solen också. SOL, kan knappt stava till det längre. Vet inte hur den ser ut och har ingen aning om när jag såg den senast.
Det har varit så mörkt och trist de senaste månaderna så det anar du inte.
Inte undra på att man måste sätta i sig D-vitamin varje dag för att orka med sig själv.
Men nu går vi mot ljusare tider och det känns helt underbart.
I dag är det alltså söndag. Tänkte gå på loppis på Fyrispark i dag men den öppnar inte förrän den 26 januari.
Får hitta på något annat då.
IKEA kanske?
Åka till husvagnen och plocka med sig alla hushållsgrejer!? Det känns bra att vi har så mycket grejer där som vi kan ta till huset. Det hade blivit sjukt dyrt om vi skulle måsta köpa allt nytt, kastruller, stekpannor, osthyvlar, bunkar, rivjärn mm mm.
Nu har vi ju redan dubbla uppsättningar pga husvagnen.
(Hur jag än tänker så hamnar jag tillbaks till huset hela tiden, felåt!)

Nu skall jag krypa upp i soffan och titta på "Stjärnorna på slottet" från i går. Det är första året som jag följer hela serien. Det är bra och vettiga människor med den här säsongen så att jag törs titta.
En promenad senare kanske vore skönt?
Gå ut och få lite dagsljus på knoppen.
Skönt med en oskriven dag framför sig.
God morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar