fredag 10 januari 2014

Det bästa med att börja arbeta igen är...

...att det blir fredag igen.
Ja, men hallå!
Det är klart att det blir fredag fast man är ledig men den rätta fredagskänslan infinner sig endast när man arbetar.
Det är liiiite lättare att slänga benen över sängkanten och kliva upp på fredagsmornarna.

Den utlovade snön lyser med sin frånvaro och inte gråter jag inte men det blir ju både vackrare och tystare om det kunde komma lite snö så...
Men det känns lite onödigt att få vinter nu när man vill ha vår, ja det är lite mixade känslor det här.

I dag kommer Jonny hem från Irland och hela familjen kommer hem på födelsedagsmiddag.
Det blir en härlig after work.
Jag slutar klockan 13 och skall då åka hem och förbereda för invasionen.

Men fredag då va!
Härligt!
Julen är över och ett nytt år har precis börjat.
2014!
Undrar vad detta år har i sitt sköte.
En flytt till stan, hoppas jag.
Härliga stunder i vårt hus.
Ett lugnt och skönt år. Jobba, äta och njuta.
Vila på helgerna!
Men NU skall jag inte vila, nu måste jag sätta lite fart på fläsket.
Ut i skitvädret.
Hoppas du får en bra fredag och en skön helg för det skall jag ha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar