fredag 3 januari 2014

Aldrig kan jag sova med gott samvete

Vaknade med ett ryck.
Oj, det börjar ljusna ute, var min första tanke.
Vänder mig om i sängen och sträcker mig efter telefonen.
Lyfter på skyddet och ser...
... oj! Är klockan redan 08.20? Jag måste genast kliva upp.
Varför då? Jag är ju för tusan ledig. Har två åtaganden på hela dagen. Kl 13 skall jag vara på banken och någon gång under dagen har jag lovat Ludde att vi skall åka på IKEA och köpa honom ett databord.
Ja men hallå!!
Då har jag bara en liten fråga till mig själv: VARFÖR I HELVETE ÄR DET DÅ SÅ HEMSKT ATT SOVA TILL 08.20?
Varför vaknar jag med ett ryck och slänger benen över sängkanten? Jag har INTE sovit bort hela dagen, det är ju för tusan knappt ljust ute!
Vad är det för liten djävul som sitter på min axel och klagar på att jag sover för länge? Jag vet att om fem dagar skall jag ställa klockan på 05.00. Kan jag då inte få njuta av de här mornarna?
Nääädå! Jag länner mig bara som en dålig människa.
När skall jag vakna då, tycker jag?
07.00 är en "fin" tid...
07.00 kliver duktiga människor upp på sin semester, eller?
Skjut mig!
När klev du upp i dag då?


1 kommentar:

  1. Jag klev upp 10.00 och det var tidigt jämfört med dagarna innan. :))
    //Nina

    SvaraRadera