torsdag 30 januari 2014

Hemma igen

Vaknade i natt av att jag inte kunde svälja mitt eget saliv. Halsen var tjock som gröt.
Halsfluss, tänkte jag.
Försökte kraxa upp mig men det gick dåligt.
Somnade om från och till och nu sitter jag här med en ond hals, huvudvärk och feber.
Det kändes inte helt skoj att ringa till arbetet och berätta detta. I går var första dagen som vi alla arbetade tillsammans, på hela terminen. En dag fick det vara så innan jag blev sjuk igen.
Nu skall jag skjutsa Jonny på jobbet och sedan skall jag åka hem och bädda ner mig. Några dagar under täcket borde göra mig frisk.
Ingen alvedon har vi heller. När öppnar apoteken?
Vilken tur att jag åkte och handlade i går så att jag slipper det  idag. Jonny åker på Chefskonferens i två dagar nu så jag är ensam hemma.
Jag skall bädda ner mig i soffan med te och film. Nu jädrar skall jag bli frisk, det här går ju inte. Jag skall mota flunsan i grinden med vitaminer och nyttigheter.
Undrar var mina bakterier kommer i från? Ingen på jobbet har ont i halsen, vad jag vet. Inte har jag hånglat på sistone heller.
Tummen ner för förkylningar och magsjuka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar