fredag 13 mars 2015

Jippi!

Tänk så glad man kan bli av ett litet besök på en våg.
Minus 0.9 kg var det trots all skräpmat den senaste tiden.
Vad betyder då det?
Jo, att jag lärt mig något om mig själv. Mina rutiner sitter nu. Jag äter bra frukost, mycket grönsaker, mindre kolhydrater, nästan noll socker och mindre portioner.
Så även om jag tar en hamburgare eller en kebabtallrik eller pizza då och då så gör inte det så mycket på min vikt eftersom mina andra vardagsrutiner sitter som en smäck.
- Åh, vilken tur! sa jag igår när vågen visade minus.
-Är det tur då? frågade Anna konsulenten.
Detta fick mig att gå hem och fundera. Nä, det kanske inte är bara tur. Jag kanske har lärt mig något och gör något bra mellan slarvmåltiderna också.
Nu känns det i alla fall roligt och peppande att fortsätta min resa.
Minus 6,8 kg till Shortssäsongen. Det borde inte vara omöjligt. Ner under 80 kilo vore ju awesome innan man skall börja springa runt i shorts och sommarklänningar.
Tralla la la la la.....
Jag e bra!
Om jag har gått ner minst ett kilo till nästa vecka så skall jag unna mig ett aktivitetsarmband som kostar 800 kr. Ett armband som mäter hur jag rör mig på dagarna och som känner hur jag sover på nätterna.
Det känns energifyllt att vara på g igen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar