måndag 2 mars 2015

Var tog februari vägen?

En hel månad försvann i något slags töcken av målarfärg och flyttkartonger.
Sist jag var vid medvetande så var det Januari och nu är vi helt plötsligt inne i mars.
Hela Februari är bara borta.
Snön är också nästan helt borta.
Jag köpte mig en ny fin cykel i går. Det skall bli så skönt att cykla till jobbet.
Att slippa samåka med Jonny som vi har gjort i så många år.
Det är jobbigt att hela tiden måsta stämma av med varandra när man börjar och slutar, vem som skall skjutsa vem och vem som skall ha bilen i dag.
Nu kan vi lämna bilen och ta varsin cykel till arbetet. 
Så skönt.
Andra mars i dag alltså.
Våren är på väg med stormsteg. Det känns underbart.
Jag längtar till Hållen nu.
På fredag åker vi upp, men först en vecka på jobbet. Friska och krya(nästan).

Jag älskar tulpaner. Tulpaner betyder vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar