måndag 23 mars 2015

Skitväder

I dag känns det inte roligt att cykla till jobbet.
Det är en blandning av regn och snö som öser ner där ute.
Det ser kallt och ruggigt ut.
Jag tror jag går med cykeln till jobbet i dag så kan jag cykla hem i kväll när jag jag slutar och hoppas på att det har slutat regna snöblask vid det laget.
Jag är glad att jag börjar kl 09.30 så att jag slipper vara ute på gården i det här vädret.
"Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder", brukar vi säga men i dag vette f...n.
Ja, det är det väder det är, inget att göra något åt. Bara att gilla läget.
Jag fattar inte att det snart är påsk.
Hoppas att vi får lika härlig påsk uppe i Hållen som vi hade förra året. Soligt och härligt.
Klicka här och kolla på härliga bilder från förra påsken.

Nä, nu skall jag göra mig i ordning för att ge mig ut i skitvädret där våren verkar ha tagit en rejäl paus.
Usch!
Jag vill inte. Det ser kallt och ruggigt ut.
Jag skulle vilja sitta kvar här i min morgonrock hela dagen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar