tisdag 31 mars 2015

Varför håller vi på med sommartid?

Jag blir helt mossig i kolan av att vrida klockan fram och tillbaka.
För mig som kliver upp så jäkla tidigt flera ggr i veckan gör ju denna timmen jättemycket.
Inte undra på att man är trött när klockan ringen 05.30, när kroppens tid är 04.30!
Varför har vi sommartid egentligen? Har försökt att googla på det men utan resultat.
För att få sol längre på eftermiddagarna?
Men för mig som är uppe på morgonen skulle det vara skönare om solen steg upp tidigare istället.
Vem bestämmer att vi skall hålla på att dra fram och tillbaks klockorna egentligen?
Jag har läst att människor blir sjuka av att göra det.
Psykiskt sjuka blir ännu sämre.
För min del skulle man få skippa skiten helt och hållet faktiskt.

I dag kanske man måste börja tänka på vad man skall ha med sig för mat ut på landet till påsk.
Det blir ju bara jag; Jonny och Ludde så vi skall väl inte släpa ed oss ett allt för stort påskbord dit upp.
Undrar om man kan åka och käka påsklunch på någon fin herrgård i uppland?
Det skulle ju vara mysigt på påskaftonen.
Undrar om man skall flirta till sig ett Vii U av gubben till påsk.
Det skall tydligen regna hela påskhelgen och då kan man ju lika gärna sitta inne och spela tv-spel.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar