tisdag 10 mars 2015

Jordens dragningskraft

Efter jag tappat mina 25 kg så ser jag ganska tydligt i spegeln att jorden har en dragningskraft.
Allt hänger liksom.
Det är ganska mycket hud som förr varit fylld med fett men som nu mer bara är hud,
Ja, jag ser inte ut som de där tjockisarna som gått ner 75 kg och som har ICA kassar att stoppa ner i brallorna.
Men ändå liksom.
Det är mycket som är slappt och hängigt.
Jag borde börja träna, är vad jag vill säga.
Förr har jag alltid tänkt att träning är för viktminskning men nu vet jag att minska i vikt kan man nästan bara göra genom att äta rätt.
Därför är tanken lockande att börja träna för att få en smidigare och tajtare kropp,
Dra ihop mage och minska gäddhäng, låter ju lockande till beach 2015.
Hinner jag är väl frågan?
Förr gick jag på Curves men slutade för deras öppettider passade inte med mina arbetstider och det låg långt hemifrån,
Nu har jag ju flyttat typ 5 minuters gångväg från Curves så nu finns det ingen ursäkt liksom.
Nu skulle jag kunna träna där nästan varje dag om jag vill.
Jag gillar deras koncept med cirkelträning och att det går fort att träna.
In, byta om, köra tre varv, hem , duscha.
Allt är klart på mindre än en timme.
Jag skall nog gå dit i em och kolla vad de  har att erbjuda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar