torsdag 2 september 2021

Livet på en pinne

Jag googlade på det uttrycket, och så här stod det:
Uttrycket livet på en pinne används för att beskriva en glad och bekymmerslös tillvaro: "Det här är livet på en pinne!" Det tros vara kopplat till bilden av en fågel som sjunger på sin sittpinne.

Det skulle kunna stämma bra på mig om det inte vore för en enda sak, och ni vet ju vad det är.
Vi har det bra i det stora hela jag och Jonny. Livet traskar på i en ganska lugn och behaglig takt.
Vi vet hur vi skall njuta och ta tillvara på de goda stunderna och vi försöker verkligen göra detta hela tiden.
Men den där jävla pinnen är inte så lätt att sitta på.
De senaste dagarna har jag varit djupare i sorgen än vad jag varit på ganska länge.
Det kan ju bero på att årsdagen just varit, att Calle & Agnes bröllop har varit och det blev liksom antiklimax när all var klart med det.
Jag har en molande värk i min vänstra fot hela tiden. I dag efter jobbet har jag knappt kunnat stödja på foten alls.
Syrran sa åt mig att använda stödstrumpor när jag jobbar…. daaa… klart jag ska! Varför har jag inte tänkt på det?!
Är huvudet dumt får kroppen lida…
Skall testa det i morgon och hoppas att det hjälper. 

I morgon är det  iallafall fredag och du skall tro att jag längtar.
Det kommer nog bli en ganska lugn dag på jobbet för många barn är hemma med förkylningssymtom.
Jag håller på att bygga upp en lärmiljö på avdelningen och sådant tycker jag är jätteroligt. 

Sommaren har nu övergått i höst och det har jag verkligen inga problem med. 
Jag älskar hösten!
Nu längtar jag efter att få komma ut till Hållen, längtar till svampplockning och äppelmostillverkning. Hoppas det finns många äpplen på våra träd där ute.
Nästa helg åker vi ut, då hoppas jag också att Calle och Agnes följer med ut.
Vi kan behöva lite hjälp när det skall höststädas på gården….*Harkel*
Vi kanske kan ha en liten kräftskiva på loftet då också, som en liten muta ;)

Nu skall jag tacka för mig och lägga mig för att läsa en bok som jag började med i går. Det är min kusin Jon Nordgren, som debuterat som författare och fått fina recensioner.
Jag börjar lyssna på den i våras, men råkade fippla till allt i bilen så jag hoppade fram halva boken och sedan orkade jag inte leta reda på var jag var någonstans.
Men nu läser jag den på min nya läsplatta istället och det är mycket lättare. Det är en vanesak det där med att lyssna på en bok. Det är väldigt viktigt vem det är som läser högt.


Ja, just ja! Jag gjorde ju världens godaste granola i går så jag längtar redan till morgondagens frukost.
Nygjord smoothie med egen müsli! Nom nom nom…



GOD NATT!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar