torsdag 9 september 2021

TBE-vaccin

Nu har jag äntligen fått ändan ur vagnen och tagit vaccin mot TBE.
Det var en kille i Sofias änglar som blivit halvt förlamad av ett fästingbett som fick mig att beställa tid.
Det kostar 370 kr per spruta och jag skall ta fyra, Tog min första spruta i dag, nästa om en månad, spruta nummer tre om tre månader och den fjärde sprutan skall jag ta om ca ett år, eller till nästa säsong, sa hon.
Jag beställde tid på nätet och gick till ett vaccinställe på Gränby.
Nära och bra med parkeringar, det var gjort på tio minuter.
Hon sa att jag kan bli öm i armen, få huvudvärk och feber, men jag hoppas på inget av det för i morgon åker vi till Hållen efter jobbet.
Vi skall göra höst där och förbereda för vintern.
Plocka svamp och äpplen och äta skaldjursplatå med Calle och Agnes. Då vill jag inte vara sjukt av nån jäkla vaccinspruta.
Men nu är den tagen i allafall så nu hoppas jag på det bästa, inte sjuk, inga fästingbett och ingen borelia.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar