tisdag 7 september 2021

Prokrastinera…

… eller, varför göra i dag det jag kan skjuta upp till morgondagen?
I dag skulle jag VERKLIGEN börja packa. Jag har t.o.m. bestämt hur det skall se ut i varje kartong men…. MEN… här sitter jag och sitter.
Min onda fot har en del med att jag måste vila när jag kommer hem från jobbet, samt att hundarna tar mig i besittning så fort jag kommer hem.
De hoppar och gnäller ända tills jag sätter mig i soffan och myser. 
Would have, could have, should have….. ja ja, det finns alltid något att skylla på. 
Men det är så här jag är. Jag kan aldrig göra något i god tid, nä alltid vara ute i sista minuten.
Det är ju flera veckor kvar till flytt, säger min lilla hjärna till mig.
Jag kommer stå här fram till småtimmarna och packa hela sista veckan innan flytt.
Fullständigt panikslagen, jättestressad och förbannad på mig själv att jag inte gjorde det i god tid.
Önskar jag hade liiite mer energi än vad jag har just nu.
Liiiite bara…..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar