onsdag 22 september 2021

Taggad för flytt

Nu längtar jag till helgen för då jäklar blir det packa av.
Jag är så jäkla trött när jag kommer hem efter jobbet så  då orkar jag inte, men till helgen… då jäklar.
Jag packar liksom alla kartongerna i huvudet innan jag gör det på riktigt,
Nu har jag kommit till gästrummet i huvudet.
Jag skall ta tag i ena halvan, själva gästdelen och Jonny tar tag i kontorsdelen i samma rum.
Det låter plättlätt men du vet inte hur mycket grejer, papper, böcker, pärmar, kuddar, filtar, tavlor, blommor, filmer, lådor och grejer som finns där inne….sa jag grejer?
På söndag hoppas jag att det rummet är packat och rensat och att vi har kört bort massor med saker till återvinningen så att vi sedan kan packa rummet med nya fyllda flyttkartonger.
Fick höra i helgen att man packar en flyttkartong per kvadratmeter så om det stämmer har vi ”endast” 70 kartonger kvar att packa.
Phu!!!
Men jag är, som sagt, supertaggad inför helgen. 
Jag tror att vi kommer ta ett jättekliv framåt mot vår stundande flytt och det längtar jag efter.
Hoppas kunna sälja en del saker också. Har lagt ut mina Le Creuset tallrikar på köp/sälj på FB.
Någon som är intresserad?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar