onsdag 1 september 2021

Sex veckor och två dagar

Nu har vi beställt flytthjälp.
Den 15 oktober går flyttlasset.
Till helgen rensar vi och packar i källaren. Det känns som att det ligger en drake där nere, ett monster som måste få lite lugn och ro.
På lördag och söndag skall vi ta hand om det där monstret och när det är gjort så kan vi ta tag i lägenheten. Bara källaren är rensad och packad så kommer alla saker i lägenheten vara snabbt att packa.
Vi har ju som sagt sex veckor på oss innan flyttlasset går.
Måste bara uppbringa ork varje dag när jag kommer hem från jobbet.
Men några kartonger varje dag så kommer det nog att gå bra. 
Märks det att jag verkligen hatar att flytta?

I morgon åker vi och köper de första flyttkartongerna. 
Nu börjar det!
I morgon får jag också hämta min (vår) nya bil.
En liten svart pärla. En Renault Megane, årsmodell 2016, 110 hk, automat, diesel.
Jag längtar.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar