tisdag 20 december 2011

Ikea Arrrgh!....

Jag säger ju att jag inte skall åka på Ikea.
Har jag inte berättat för dig att om jag åker på Ikea så blir jag ruinerad och inget blir någonsin som förr?
Har jag inte talat om för dig att om jag åker på Ikea så kommer jag hem med saker som måste bäras och skruvas tills fingrarna blöder?
Ja, men vad händer då?
Jo, jag åker till Ikea, lugnt och fint för att inhandla två dörrar till mitt skafferi, som är en Billy bokhylla by the way.
Två dörrar a´400 kr st.
Det går väl fort va? Två dörrar...BAM! 800 kr, BAM! in i bilen å sedan fort hem.
NÄHÄ!
Inte Maggan å Jonny inte.....
- Kolla vilka fina vitrinskåp!
- Tänk om vi hade dem istället för de där björkfärgade vitrinskåpen från 1992!
- Undrar vad de kostar?
-Oj! vad dyra!
-Ska vi köpa dem?
- Ok!
BAM!
Flera tusen å femhundra kronor fattigare åker vi hem. Visserligen tillsammans med två fiiiiina vitrinskåp.
MEN ÄNDÅ!
Två dagar för julafton så skall vi byta ut halva vardagsrummet.
Är det typiskt oss? eller är det typiskt oss?

Liatorp 
2.15 högt

1 kommentar:

  1. Haha.. nu vet jag vart jag har fått min impulsiva sida ifrån iallafall... eftersom att jag är exakt likadan själv och Christian står och drar sig i håret medan han ser hur tusenlapparna flyger omkring ;)

    SvaraRadera