fredag 30 december 2011

Sista arbetsdagen

Ja, för i år i alla fall.
Nästa gång jag kommer tillbaks till arbetet så är det 3 januari 2012.
Om jag tänker tillbaks på vilka förväntningar jag hade på det här året så har det nog blivit till stor del så som jag hoppades.
Jag har haft ett bra år helt enkelt.
Jag har gått på många konserter som jag lovade mig själv att göra. Jag har försökt att inte hetsa upp mig över petetesser, utan försökt att "chilla" och ta det lugnt istället.
Jag tycker att det har fungerat bra.
Nu gäller det att fundera ut nästa års nyårslöfte utan att ta i så att brallorna spricker.
Ett nyårslöfte måste ju innehålla realistiska saker. Jag kan inte skriva att jag skall gå ner 20 kg och att jag skall sluta dricka vin och äta godis för det kommer aldrig att hålla. Jag måste som sagt vara mer realistisk än så när jag funderar ut min nyårslöfte. Jag får återkomma med detta på lördag.
Nu skall jag som  sagt ladda för  in sista arbetsdag det här året.
Det hade ju varit härlig att få vara ledig i dag men a girl´s goota do what a girl´s gotta do.
Är det inte så?
Någon måste ju ta hand om de där små liven som finns på mitt jobb och i dag vilar detta på mina ansvarstyngda axlar ;)

En bra fredag önskar jag dig, Vi ses vid horisonten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar