fredag 9 december 2011

Natten från helvetet

Tandvärken kom tillbaks i går kväll och i natt vaknade jag av att jag trodde käken skulle sprängas. Jag låg ett tag i hopp om att det skulle gå över men till slut så blev jag tvungen att gå upp och ta dubbla värktabletter.
Inte blev det bättre av att Jonny drog timmerstockar en halv meter i från mig heller.
När värken mojnade fram på små timmarna så snarkade gubben bredvid mig värre än någonsin.
Vi fyra tiden så funderade jag  starkt på att flytta hemifrån eller kanske att ett litet mord hade varit på sin plats? Visst är det lagligt att kväva någon i sömnen om de snarkar?
Det var i alla fall jag helt säker på kl 04.11 ;)
Nu känner jag värken som ligger och lurar där i tanden men som för tillfället är bedövad av en dubbel magnecyl koffein.
Jag vet inte hur jag skall göra i dag? om jag skall ringa tandläkaren eller inte?
Jag har ju tid på tisdag men fem dagar är jävligt länge om man har tandvärk. Samtidigt så finns det ju ingenting de kan göra om jag skulle ringa i dag, men om jag skulle nästan dö på helgen så är det 50% påslag på priset att gå då.
Vad göra?
Je ne se fucking pa? som de säger i Frankrike.
eller I don´t ja veit int´? för er som inte förstår franska.
Dra ut tandjäveln!! och se ut som ett troll är ju ett alternativ som jag har övervägt mer än en gång den här veckan.
Nagat som jobbar i köket på mitt jobb har någon gång gett mig ett husmoderstips från Sudan. Att stoppa nejlika mot tanden skall tydligen lindra tandvärk. Jag tror jag testar det i dag för det kan ju inte bli värre i alla fall.

1 kommentar: