måndag 19 december 2011

Handla å handla å handla å handla lite till :)

Ja, i dag skall här handlas julmat. När jag slutar 15.45 så skall vi invadera Kvantum på Gränby för att handla all julmaten.
Vi tänkte försöka ta det innan alla andra får lön och skall handla. Jag har handlat julmaten dagen före julafton ett enda år och jag säger -Aldrig mer! det var rena kalabaliken.
Det var vårt första år här nere och jag visste inte att det kunde komma in så många människor i en och samma byggnad. Åren efter det har jag försökt att åka så tidigt som jag bara kan. Ett år handlade jag så långt i förväg att rullsyltan hade surnat på julaftonen. Detta skall jag dock försöka undvika i år :)
Om vi tar maten i dag så kan vi ta Systemet i morgon eller på onsdag.
På torsdag skall allt vara färdigt för då kommer hela familjen Munther  <3, då står skinkan i ugnen och då är allt klart.
Längtar jag till på torsdag? Ja, det gör jag!
Dessa fyra arbetsdagar kommer att vara långa och sega. Det kommer att kännas som om klockan segar sig fram. Jag kommer att få knacka på den för att försäkra mig om att tiden inte har stannat. Jag trivs på mitt jobb men veckan före jul skulle man få vara ledig, tycker jag ;) Det är tortyr att måsta jobba då, håller du inte med?
Nästa år är julafton på en måndag och då är man ledig två dagar innan, så skall det vara varje år tycker jag.
Nu måste jag skynda mig lite, fast bara lite.
Ha en bra måndag alla glada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar