torsdag 8 december 2011

Julhandling

Jag har börjat att julhandla så smått.
Det blir så mycket att släpa hem om man skall handla allting samtidigt så jag tar det pö om pö.
Jag har köpt hem sån mat med lång hållbarhet te x kalvsylta. Jag har börjat släpa hem julmust för det lär väl gå några liter i jul antar jag. Iofs så dricker ju "ungarna" bira nu för tiden så det går kanske inte lika mycket must nu som det gjorde för några år sedan.
Jag köpte hem ett par chokladaskar också, bla Aladins nya med endast mörk choklad.
Jag stod och fingrade på en julskinka men de hade så små skinkor framme. Den största var på 3,9 kg. jag hade tänkt mig en 5 kilos skinka i år så jag väntar ett tag med den.
Undrar om det är svårt att baka hallongrottor? Jag köpte hem hallonsylt ifall jag skulle få inspiration att baka det i helgen. Jag har varit sugen på hallongrottor ända sedan Eva Dahlgren bakade det i "Så mycket bättre" för ett par veckor sedan.
Jag köpte två julöl också som jag och Jonny skall smaka i morgon. Om de är goda så köper jag fler till jul.
 
Tycker jag om julen? Ja, det gör jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar