söndag 11 december 2011

Com si com sa

I dag har jag både varit duktig och lat men det är bara känslan av latehet som sitter i kroppen just nu.
Jag vaknade tidigt trots en ganska häftig fest i går. men vi somnade före kl 02.00 och jag var faktiskt ganska pigg i morse ;)
Jag klev upp och röjde i köket och innan kl 11 så hade jag 40 hallongrottor som stod och svalnade på plåtar.
Vi åkte till Karin och hämtade Knuts säng som han har köpt och sedan begav vi oss genast iväg för att hämta Knut och Klara i Siggefora.
När vi kom fram till campingen så var det skönt att krypa in i en varm husvagn och få sig en kopp kaffe och två smörgåsar.
På väg hem så handlade vi och sedan lagade jag en underbart god laxgryta med ris.
Vi tittade på gårdagens avsnitt av Så mycket bättre och käkade godis.
Nu är det slut på dagen och jag skall avsluta den här söndagen med ett varmt och skönt bad.
I morgon väntar en långkörare. 12 timmars arbetsdag :P och då är det bäst att vara utvilad.
Som vanligt går ju helgerna alldeles för fort, jag tror alltid att jag skall hinna mer än vad jag gör men men, jag har bakat en kaksort till i alla fall.
Jag måste lära mig att vara snäll mot mig själv och säga - Bra Maggan! fasen vad du har hunnit mycket den här helgen.
Det är i alla fall en sak som är bra med att vara lite lat och det är ju att man inte riskerar att bränna ut sig :) Jag lär nog aldrig gå in i den berömda väggen för det orkar jag inte.

1 kommentar:

  1. Jag kan säga det istället. Vad duktig du är Maggan, bra jobbat!! tack för allt i helgen! Kram Klara

    SvaraRadera