tisdag 18 december 2012

Dan före dan före dan före dan...

Inte före dopparedan men dock före semesterdan.
På fredag har jag semsester och sedan är jag ledig hela långa julen ända tills det är dags att börja jobba i gen. Bra va ;)
Jag kände inte att jag hade behov av någon semester före jul förut eftersom jag redan hade två lediga dagar före julafton. Men saker och ting kommer krypande, så en till ledig dag gjorde att mitt lugn lade sig i kroppen.
En ledig dag till gör att jag kommer ro iland all bakning och städning utan stress och jäkt.
I går bakade jag en sorts kakor och gjorde nougat.
Jag ska göra hallongrottor, kanelkakor, bregotter, saffranssockerkaka, pepparkakor och kubb.
Det fattas tre grejer till godisbordet och det är bara knäcken som jag skall koka själv, de andra godisbitarna köper jag.
I´m on top of it.... å det känns skönt.
Städningen får vi hjälpas åt med helt enkelt. Ludde skall börja med sina rum i dag. Calle får ta stora toan, tror jag för det blev så snyggt där sist han städade.
I dag slutar jag tidigt och då skall jag åka på finvisit hem till Linda. Hon vill säkert bli störd mitt i julstöket ;) I allafall svarade hon ja när jag frågade.
I går fick vi till det bra i vardagsrummet. Jonny skruvade ihop vårt nya avlastningsbord och ikväll blir det till att skruva det nya nattygsbordet. Jonny älskar att skruva IKEA-möbler....Noooot!
men han tycker som jag att det blir snyggt när det blir klart.
Snart jul.....
*pirr* *pirr*
Bilden blev lite på sniskan. Inte helt lätt att ta med wecamen.
Men du ser ju ungefär hur det blev med den nya möbeln. Snyggt va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar