fredag 14 december 2012

Julen närmar sig med stormsteg

Mitt julfirande pausade när vi for till Irland förra helgen och sedan hemkomsten har allt kretsat kring att få tillbaks vårt bagage, jag har varit tokförkyld och luciafirande på jobbet.
I kväll har vi julfest på jobbet och det är jag som fixar.
Men i morgon kan jag börja koncentrera mig på julen här hemma.
Jag skall baka, koka knäck och lite annat smått och gott.
Knut är lite orolig över att gå bort och äta julbord på julafton för han är "rädd" att det inte kommer att vara lika gott som när jag fixar.
Han är väl för söt.
Men jag tycker att det skall bli skönt att inte fixa med all maten.
Det kommer bli mycket mat ändå här hemma.
Kalkon på juldagen, inkokt röding på annandagen.
Skinka skall jag ju göra förstås och mycket annat smått och gott.
Vi skall väl äta hela julhelgen även fast vi inte äter hemma på julafton.
Jag hoppas att det blir mysigt att sitta på Odinsborg på självaste julafton och att vi inte sitter helt ensamma där :)
Nu måste jag ila så att jag hinner till arbetet i tid. Klockan 06.50 skall jag vara där.
Brrrr! vad det är mörkt och kallt ute nu.
Man vill helst inte kliva ur sängen alls idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar