måndag 3 december 2012

Kallt

Att det är kallt ute kan jag stå ut med, men att det är kallt inne gör mig galen.
Nu när vi klev upp så visade termometer 13,5 grader där den låg i köksfönstret.
Nu har jag flyttat ut den på köksbordet och nu visar den 16,6 grader.
Man tycker kanske att det ska vara lite varmare i en dyr och fin lägenhet i stan?
Kaffekopparna var kylskåpskalla när vi tog dem ur köksskåpet och ute i vardagsrummet blåser det i håret från alla otäta fönster.
Ute har vi idag -17.
Undrar om vi kan gå ut med barnen då? Alla har nog inte kläder för att gå på polarexpedition :)
Vi har ingen köldgräns direkt men -17 grader här i Uppsala är ovanligt kallt, och det är inget som säger att det inte blåser också, å då kan man snabbt förfrysa små barnkinder.
Nu sitter jag här och våndas över att ta av mig morgonrocken och ställa mig i duschen.
Jag vill inte.
Brrr!
Kallt!
Det känns bra att vara på benen igen och kunna gå på jobbet.
Jag saknar alla när jag är hemma.
En ny vecka som bjuder på lite blandad kompott.
Möten, samtal och på fredag har jag semester för då åker vi till IRLAND :)


1 kommentar: