söndag 30 december 2012

Vågjä ¤%/#"!¤%&el

Jag vägde mig nyss och vågen visar två kilo plus sedan 19 december.
Inte bra, men inte heller helt oväntat.
Det är godiset och ostarna som har gjort det... och kanske en och annat julöl...å vinet... å skinkmackorna...å kakorna...
Ja ja nu är det bara att köra hårt efter nyårsafton igen.
De här två kilona försvinner i ett nafs när jag sätter fart.
Jag vet inte riktigt vad jag skall göra med allt godis och alla julkakor som är kvar.
Jag tror jag får bjuda hem folk på kaffekalas nästa vecka.
Nästa jul får jag tänka på att inte köpa hem så mycket skit (det är Jonnys fel) Killarna äter knappt godis och kakor så varför står jag å håller på? Bara för "att det skall vara så" på julen.
Nu har jag 15,5 kg kvar till min målvikt och det skall jag ha klarat till sommaren.
Femton kilo på fem månader skall väl inte vara så svårt?
Lätt som en plätt, sa Bill
Plättlätt, sa Bull.
Man måste tänka positivt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar