torsdag 27 december 2012

Jävla skit!

Min tand som jag lagade provisoriskt innan vi åkte till Dublin gick sönder i dag.
Jag hoppas att jag inte får tandvärk för jag har inte tandläkartid förrän om 14 dagar. Jag har jävligt otur med mina tänder måste jag säga. Jag som har varit så noga med att inte äta varken kola eller knäck. Nu gick den sönder när jag åt en mandarin så den var nog ganska skör redan. Min tandläkare har förklarat att de borrade ur så mycket av orginaltanden när de lagade med amalgam förr i tiden, att tänderna spricker till slut. Jag som hade dåliga tänder som barn har ju många sådana skitlagningar.
Jag får ångest när mina tänder går sönder för det är ju både ont och dyrt. Jag tycker att tandläkarvård borde vara billigare. Det är orättvist mot oss som har otur att ha dåliga tänder för jag har inte misskött mina tänder mer än någon annan i mina dagar.

Jag har suttit och jävlats halva dagen med att föra över bilder från Jonnys telefon till datorn också. Men till slut så gick det. Jag har nämligen gjort ett fotoalbum av våra bilder som vi tog på Irland.
Det blir ett roligt minne att spara. Man gör ju inte fotoalbum längre trots att man tar en massa kort hela tiden. Det skall jag bi bättre på helt enkelt. Det blir roligt att spara tills man blir gammal.
Jag gillar att kolla på foton.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Fin och välskriven blogg du har.
    Usch det där med tanden lät inte kul.
    Hoppas du inte har ont där plomben släppt?
    Har du mycket sånt amalgam i munnen eller?

    Trevlig helg.
    /Pelle

    SvaraRadera
  2. kul att du gillar min blogg. Det otdsr sig nog med tänderna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så lite så. Har du haft mycket amalgamfyllningar som har gått sönder för dig?

      Radera
  3. kul att du gillar min blogg. Det otdsr sig nog med tänderna :)

    SvaraRadera