torsdag 20 december 2012

Såååå näääära nu...

Om nio timmar har jag semester. I sexton dagar skall jag vara hemma och fisa.
I sexton dagar skall jag mysa, ta promenader, hälsa på släkt och vänner, fira jul och nyår, ha sovmorgon varje dag.
Vi skall äta gott, kolla på filmer. Kanske gå på pub och ta oss en och annan julöl.
Jag skall inte räkna en enda kalori på hela julen men det är som om jag har fått ett inbyggt kaloriräkneverk i hjärnan för jag känner på mig när jag ätit färdigt för i dag.
I går t ex  så käkade jag en tårtbit på jobbet och då blev det köttfärswok med vitkål och kinakål tillsammans med matvete till middag. Man kan inte käka tårta efter lunch och sedan gå hem och käka pasta till middag, då säger kroppen stopp och belägg, ajja bajja.
Nu har jag stått stilla länge, mitt mål att gå ner ytterligare före jul har misslyckats men jag är glad ändå. Bara jag håller vikten i jul och inte går upp så är jag också nöjd. Den 7 januari skall jag börja räkna kalorier igen.
Tills dess skall jag bara njuta av allt gott som livet har att erbjuda mig.
Men innan jag får börja njuta av julen så har jag åtta timmar kvar på jobbet. Åtta fjuttiga timmar tillsammans med en massa små människor som jag gillar. Det låter väl som en peace of cake..
Lätt som en plätt, sa Bill
Plättlätt, sa Bull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar