tisdag 20 augusti 2013

Svårt att sova

Det var nästan omöjligt att få en blund i ögonen i natt.
Vissa nätter sover jag som en stock och andra ligger jag bara och vrider mig.
I natt var en sån skitjobbig vaken-natt.
Nu sitter jag här och känner mig ganska pigg trots allt, men vänta till i eftermiddag.
Slutar tidigt i dag igen.
Får passa på att njuta av mitt gamla schema den här och nästa vecka för sedan är det slut på sötebrödsdagarna.
I det nya schemat har alla tidiga ett-dagar tagits bort.
Men det känns helt ok för nu är vi fler pedagoger som jobbar på eftermiddagen och DET känns jättebra.
Jag undrar varför jag har så svårt att sova ibland?
Jag ligger där och funderar en massa och gör små problem jättestora.
Man skall verkligen inte ligga och tänka på nätterna för man kan ändå inte lösa några problem då och man förstorar saker och ting till alldeles för stora proportioner.
Att "sova på saken" är inte en sån dum ide´faktiskt.
Det som verkar hemskt mitt i natten är inte så farligt nästa morgon.
Jag har ju inte ens några stora problem att fundera över så jag förstår inte varför jag ligger vaken och tänker?
Ont i ryggen har jag också.
DET är ett problem däremot.
Jag måste verkligen köpa mig en ny resårmadrass för den här gamla är för hård och den har gjort sitt.
Jag tror att vi köpte dem 1997 och det var inte kvalitetsprodukt då heller så en ny madrass skulle sitta fint i min säng just nu.
Då kanske jag inte skulle vakna hela tiden och ha ont överallt, inte fundera så mycket, inte vara så trött.
Problemet löst!
God morgon soliga tisdag!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar