torsdag 22 augusti 2013

Välkommen hem

I dag kommer Jonny hem, äntligen, hoppas jag.
Han skulle ha kommit i går men var tvungen att stanna i ett dygn till.
Nu hoppas jag att han kan åka hem i dag som planerat så att det inte händer något mer där nere i Jönköping så han måste stanna ännu längre.
Nu längtar jag efter min gubbe.
I en vecka har han varit borta nu och det var ingen resa som fanns med i beräkningen.
Nu börjar hans "riktiga" resor snart.
Till USA, Kina och en massa andra länder.
Hela halva hösten kommer han att vara borta.
Men först skall han komma hem innan han kan åka igen.
Jag har kvällsmöte ikväll, jag hoppas att han är hemma när jag kommer hem från det kl 19.

Torsdag i dag alltså!
Inte hela veckan kvar då.
Snart fredag.
Hoppas att jag orkar plocka ihop lite här hemma ikväll så att jag kan komma hem i morgon och bara njuta av min ledig eftermiddag.
Sista gången som jag någonsin slutar kl 12 så jag vill njuta av det.
Jag önskar dig en bra torsdag.

Dagens affirmation:
Jag ser att allt som kommer till mej är en gåva!
Det som kommer i vår väg har alltid någon form av gåva i sitt sköte - och vår möjlighet är att se den i varje given situation. Hur tung, motig eller destruktiv en händelse kan verka, finns där alltid en möjlighet för oss att växa och bli en större människa. Ta den chansen. I allt som händer. Alltid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar