söndag 18 augusti 2013

Om jag orkar?

I dag fortsätter jag med att städa.
Det är inte så mycket kvar men ändå finns det det.
Städandet tar aldrig slut här hemma.
Jag vill rensa, slänga, flytta.
Stoppa in saker i en ny lägenhet, ett nytt hus.
Bara möblera med det allra nödvändigaste, ta bort en massa onödigt på väggar och i skåp och hyllor.
Men det kan du väl göra nu med, tänker du då.
Klart jag kan, men jag orkar inte.

Men innan jag sätter fart här hemma så skall jag lyssna på gårdagens Sommar i P1 med Joey Tempest.
Sitta här vid datorn, dricka kaffe och lyssna på radion.
Bra sätt att starta söndagsmorgonen på.
Om det inte regnar i eftermiddag så kanske jag ger mig ut i skogen och letar efter svamp.
Men jag kanske inte törs åka själv eftersom jag alltid blir vilse i skogen.
Jag kanske bara tar en tur runt högarna  istället...om jag orkar?...

God morgon!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar