tisdag 20 augusti 2013

Ur barnmun

I mitt jobb får man höra en hel del söta och roliga saker.
En massa sanningar också, för barn ljuger inte.

- Maggan! Jag vet varför du har så stor magen.
-Jasså, Varför då?
-För du är tjott!

-Varför har du färgat håret Maggan?
- Därför att min egentliga hårfärg är den här (pekar på min gråa utväxt mitt på huvudet)
-Hahaha! tantfärg!

-Jag har ont i pannan.
(får lite vatten och vilar en stund)
Säger efter ca 15 minuter:
-Nu är jag inte sjuk i huvudet längre.

-Maggan! När kommer din bäbis ut.
-Jag har ingen bäbis i magen.
- Men varför har du mat där då? (pekar på tuttarna)

Första dagen på våren när jag hade shorts på mig på jobbet.
- Kolla! Maggan har ben!

En flicka ser en bild på Jonny i min mobil och säger:
-Vem är det?
- Det är min man, Jonny.
-Vet han om att han har skägg?
-Ja.
(ser lite ledsen ut och klappar mig på benet)
-När jag blir stor ska jag aldrig gifta mig med en gubbe...

Historierna är oändliga och det kommer nya varje dag.






1 kommentar: