onsdag 28 augusti 2013

Börja om från början. Börja om på nytt...

Nä, inte riktigt ända från början kanske men fyra kilo sedan måste jag börja på i alla fall.
Förfallet har kanske inte varit totalt i sommar men det har gått sakta men säkert.
Som Loreen sjöng: I´m going up up up up up oooh!
Men det är inget att skoja om för jag vill verkligen inte tillbaks upp dit där jag var.
Jag har ju förfaan 20 kg kvar.
Får INTE ge upp nu!
Jag tänkte kanske prova den där 5:2 dieten men jag tror egentligen inte på några dieter.
Jag tror på det jag gjorde för ett år sedan.
Räkna kalorier.
Energi in och ut.
Jag läste om 5:2 dieten i tidningen här om dagen. Det var en dietist som hade uttalat sig och hon sa att man fick alla verktyg man behövde för att utveckla bulimi med den dieten.
Då drog jag öronen åt mig.
Är det något som jag inte behöver så är det ännu ett missbruksbeteende.
Jag måste bara hitta styrkan och motivationen att komma på fötter igen. Räkna kalorier som jag gjorde. Det var ju roligt, varför slutade jag med det?
Räkna och promenera!
Cykla och räkna...
Jag kan det.
På måndag börjar killarna att sköta sin egna mat och laga sina egna middagar. Då kan jag äta den mat jag vill. Protein och grönsaker.
Jag startar i morgon och sedan kommer jag ha en dipp på lördag när vi har surströmmingsskiva och sedan ökar jag på måndag.
Fem kilo minus till 1 oktober??
Klarar jag det?
Ja fifään!
Det gick ju för Sara när hon var 90.
Jag måste bara ha en klar målbild i huvudet.
Nu får det vara slut på semesterdieten bestående av för mycket kolhydrater och rödvin.
Nu får jag börja slåss mot sötsuget igen.
Är detta ansiktet på någon som har bestämt sig?


2 kommentarer: