onsdag 21 augusti 2013

Ole dole doff

Funderar på att åka ut till husvagnen en sista gång till helgen men samtidigt känns det lite jobbigt också.
När semestern är slut så är man ganska nöjd med att komma hem och vara hemma.
Det känns kallt och jobbigt att åka ut till husvagnen igen.
Köpa med sig mat, packa kläder.
Vi får se hur vi gör?
Jonny kommer inte hem i dag som det först var sagt utan han kommer hem i morgon istället.
Det var tydligen mer arbete där ner i Jönköping än vad han trodde.
Han får säga om han har lust att åka till husvagnen eller inte.
Vädret är ju också viktigt.
Jag åker INTE ut om det regnar och är kallt.
Jag har lust att åka in till stan med Jonny på fredag och bara sitta på en restaurang och mysa med honom.
Vi kanske kunde ha picknick i Stadsparken om det är fint väder?
Picknick? vrs husvagn vrs Aw?
Ole dole doff.
Ganska angenäma problem?
Äta kräftor skall vi göra i helgen i alla fall. Oavsett var vi är så skall vi käka kräftor på lördag.
Kräftor, västerbottenpaj, aioli, bröd...MÖMS!
Om man köper de där frysta kräftorna och kokar en ny lag som man lägger dem i så smakar de helt ok faktiskt.
Inte som färska, svenska såklart men helt ok, som sagt.
Kolla!
Nu gör så där igen. Det är onsdag morgon och jag är redan framme vid helgen i mina tankar.
Vad hände med här och nu?
Först skall jag arbeta i tre dagar och ha ett kvällsmöte innan det blir frågan om någon helg.
Onsdag alltså.
I dag hade jag sovmorgon men jag vaknade över en timme innan klockan ringde av att någon spelade Wordfeud med mig.
Tio i sex vaknade jag av att det plingade i telefonen och då var jag pigg.
Nu är klockan sju så nu ringer mitt alarm.
Jag börjar jobba om en och en halv timme.
Ingen stress här inte.
Jag gillar att ta det lugnt på morgonen.
God Morgon förresten!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar