tisdag 22 april 2014

Hur stor är chansen?

När jag kom hem från jobbet så skulle jag få hjälp av Ludwig att putsa fönstren i köket.
Vi hann ett fönster innan det var kört.
Vissa fönster i lägenheten måste nämligen öppnas med en speciell nyckel och den lyckades min man skruva av för ett tag sedan när han skulle öpnna och vädra. Detta hade jag givetvis glömt bort och nu stod jag här och kunde inte öppna fönstret med den trasiga nyckeln.
Sagt och gjort!
Jag fick gå runt i huset och fråga grannarna om de hade en nyckel som jag kunde få låna.
Den sjätte dörren som jag ringde på öpnnade.
Där stod det en tjej i gummihandskar och hon började garva när jag förklarade mitt ärende. Hon hade nämligen precis vridit sönder sin nyckel när hon skulle putsa sina köksfönster.
Hur stor är oddsen på detta då?
Nu har jag ringt fastighetsskötaren och sitter här och dricker kaffe. Ludde har åkt till skolan, där försvann min hjälp.
Jaha! så gick det med dagens fönsterputsning.
Jag får visst sätta mig i solen på balkongen istället. Håhå jaja, vilket elände *blink, blink*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar