torsdag 3 april 2014

Välkommen hem

Vi går om varandra i dag.
Jonny landar på Arlanda tio minuter innan jag börjar arbeta.
I dag jobbar jag min längsta dag på hela veckan.
Typiskt när man vill träffas efter en vecka på resande fot. Men å andra sidan är det väl bra att jag arbetar i dag så att Jonny får komma hem i ugn och ro och lagga av.
Jag vet inte riktigt vilken tidsskillnad han har nu när han kommer hem med sommartid och allt. Men ett antal timmar är det nog och jag brukar vara ganska pratsjuk när Jonny kommer hem från sina resor.
Det får bli en god middag i stället med mycket prat.
Det gick ju rätt så fort ändå den här veckan. Det verkar alltid så lång tid när han skall åka men när han kommer hem så känns det ändå som om det gått ganska fort. Denna gång var han ju bara borta i en vecka. Tråkigare är det när han är borta över flera helger.
Men nu är han snart hemma hos oss igen.
Min göbbe som jag saknar så.
Välkommen hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar