tisdag 15 april 2014

I grevens tid


I dag får man inte längre köra med dubbdäck på bilen och i dag klockan 13 fick vi tid att byta.
Phu!
Vi hade hoppats på att hinna byta bil för länge sedan, innan det var dags att fixa detta, därför ringde vi inte och fick en tid förrän det nästan var för sent.
Har vi tur så får vi nya bilen i månadsskiftet april/maj, vi trodde jan/feb.
Då skall vi försöka sälja Missumissun. Känner du någon som vill köpa den kanske så hör av dig till mig pronto.
En bra SUV till ett bra pris.

I dag öppnar jag och går hem efter 3½ timme. Slutar alltså 10.30! Då åker jag upp på Gränby och gör ärenden innan jag hämtar Jonny och sular om bilen.
Vi tänkte ha lite femkamp i Hållen till helgen så jag skall köpa en basketkorg och en darttavla. Grenar som morsan också kan deltaga i eftersom jag inte springer så jäkla bra nu för tiden. Kubbturnering blir det också. Sedan får vi se vad vi hittar på.
Bolag och handla mat står också på agendan i dag och i morgon.
Om man gör lite i taget så skall det nog gå vägen.
Ja men nä men. Det är tisdag och dagarna rullar på. Snart påsk i huset, det är det enda jag ser fram emot.
Tjingeling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar