tisdag 29 april 2014

Beach 2014 eller Bitch 2014?

Det är det som är frågan.
Jag kommer aldrig att bli smal och smärt men jag behöver ju inte gå runt och vara fetast heller.
Jag måste kunna hitta en balans och en kropp som är jag. Jag mådde ganska bra i somras. Jag var fortfarande en tjockis men med måtta.
Nu har jag gått upp igen, inte allt men i den här takten så är jag snart där skall du se.
Jag är så duktig :P
Och fort går det när jag lägger manken till, eller lägger bort manken, rättare sagt.
Så nu är då frågan: Skall jag hitta motivationen att gå ner 10 kilo till midsommar eller skall jag gå upp lite till?
Beach 2014= Glad tant
Bitch 2014= ja, det säger sig självt.
Jag har varit duktig flicka i går och i dag. Inget godis eller annat skit, ätit bra mat och cyklat båda dagarna.
I morgon är det valborg.
Då vill jag äta gott och dricka gott vin men det behöver inte betyda katastrof, bara jag inte köper en massa socker å skit. Speciellt å skit.
Jag vill ju och jag vet att jag kan. VAD ÄR PROBLEMET?
Kanske, kanske att motivationen håller på att flytta hem igen. Får inte skrämma den på flykt nu innan jag hunnit säga hej.
Har någon sett en tappad sug så är den min.
Bantningssuget alltså. All annan sug har jag kvar. Sötsuget sitter precis där det alltid har suttit...typiskt!
Tänk om man någon gång kunde tappa det rätta suget.
Träningssuget har jag aldrig tappat för det har aldrig funnits hos mig. Det borde jag skaffa mig. Hur gör man det?
Jag avskyr att träna, avskyr att svettas. Latmasken i mig bara viskar: sluta, sluta, sluta så fort jag försöker röra på mig. Latmasken kanske man måste ta kål på innan man börjar träna?
Det är komplexa frågor det här.
Hur ändrar man på något inne i skallen? Lobotomi är väl kanske inte helt riskfritt och klokt.
Att ändra ett beteende är det svåraste man kan göra, har jag läst någonstans.
Svårt ja, men inte omöjligt. Det kanske kan gå med lite hjälp och stöttning. Viktväktarna dyker osökt upp i min skalle igen. Ja, varför inte? Får helt enkelt ta mig i kragen och gå dit nästa vecka
Lätt som en plätt, sa Bill.
Plättlätt, sa Bull.
Yeah right!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar