lördag 19 april 2014

Påskafton

Börjar dagen med en kopp kaffe i vanlig ordning.
Den utlovade solen är här i dag.
Har precis eldat i pannan så att jag kan duscha.
I dag skall vi äta all den goda maten. Sill, lax, smörgåstårta, omelett och Janssons är det jag längtar efter mest.
Ja, det är bara att erkänna. Påsken för min del handlar mest om god mat, dryck och att umgås.
Att Jesus dog och återuppstod kommer inte då högt upp i prioriteringen den här helgen.
Men jag vet i alla fall varför vi firar påsk, till skillnad mot många andra.
Det var den religiösa biten, nu tillbaka till den goda maten.
Jag skall göra frosting till mina cupcakes också. Hur gör man eggnog? Recept någon? Glömde Kickis gamla recept hemma. 
Men innan jag sätter igång med dagen skall jag elda lite till så att jag får varmvatten till en dusch.
Glad Påsk!

1 kommentar: