måndag 28 oktober 2013

Studiedag

I dag blir det en sån där jobbig dag.
Man är inte van att vara inne en hel dag och inte att sitta still en hel dag heller.
Jag brukar vara helt slut efter en studiedag. Fast inte trött i kroppen på samma sätt som efter en vanlig arbetsdag.
Dessutom så skall vi få äta lunch på Gillet så det ser jag fram emot. Jag ser fram emot föreläsningen vi skall på också. "Barnahus" brukar vara intressant att lyssna på.
Efter jobbet blir det korv i ugnen och potatismos tillsammans med våra fina höslovsfirande ungdomar.
Det är sista höstlovet som någon firar här hemma nu. Efter den här terminen och nästa så har vi inte längre någon skolungdom i det här hemmet.
Konstigt!
I dag har vi regn och 11 grader varmt. Vi som satte på vinterdäcken förra veckan :P
Men men...det blir säkert bra. Rätt som det är så kommer snön och kylan tillbaks och då är det bra att ha vintersulorna på.
Den här veckan handlar om party.
Knuts fest på lördag och konserten som vi skall åka på i morgon.
Alter Bridge och Smash In To Pieces på Fryshuset i morgon kommer bli awesome.
Bo på hotell, bra musik och lite party låter nice. Fast bara liiiite party för jag skall jobba nästa dag. Har tagit förmiddagen ledig men ändå.
I slutet av veckan skall jag fixa resten av min utstyrsel till Knuts fest på lördag samt hjälpa honom att handla allt till festen. Vi måste åka till campingen och bygga en vinterställning att ställa båten på över vintern också. Det blev mycket precis den här veckan, märker jag nu när jag skriver ner allt som skall ske.
Måste hitta tid att fixa Knuts present också. Jag vet vad jag skall köpa men jag måste få tid att köa den också.
Uj uj uj...
Men först en studiedag att närvara på. En dag i taget så ordnar det sig nog med den här veckan också.
Trevlig måndag förexten!

Passande affirmation jag fick i dag då :)
Jag stannar upp och tar in livets storslagenhet!
Livet pågår hela tiden runtomkring oss, men ibland är vi så på språng, eller så upptagna med en massa tankar, stress och press att vi inte märker av det. Inte märker det storslagna. Ett vackert moln. En vindbris. Ett löv på marken. Ett leende från en okänd människa. En bra låt på radion. En god kopp kaffe. Solens värme. Livets vackra finns överallt, och vi har en fantastisk möjlighet att välja att se det. Välj det lite oftare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar