söndag 30 september 2018

Körig söndag

I dag har vi en hel del att göra här ute i stugan.
Vi skall göra fint och städa i källaren eftersom det skall sova människor där nästa helg.
Det är dags att ta bort getingboet som hänger på loftet, eftersom det är där vi skall sitta och käka den goe, goe surströmmingen. Hoppas bara att getingarna har gett sig av nu, annars vet jag inte hur det skall gå?
Köket skall få sig en omgång på både väggar och golv också. Det märks att jag inte har haft mycket till ork här ute i somras. Mitt fina hus är lite skitigt. Men det fixar man lätt med lite såpa och bra musik.
Det är dags att ta in lite utemöbler och mina stackars pelargoner skall få komma in i värmen.
Hösten kom så fort. Förra veckan hade vi över 20° varmt och nu har vi knappt plusgrader.
Men inte gör det mig något. Jag har svettats konstant sedan i maj, så det är skönt att frysa lite för omväxlings skull.
Jag skall också skura och sparka igång kylskåpet ute i boden. Där kommer helgens drycker kunna stå och bli riktigt kalla och goa. Utedasset skall skuras och förberedas för kissinvation. 
Men innan arbetsdagen sätter igång så skall jag trycka i mig en kopp kaffe eller två.
God morgon kära söndagsläsare!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar