lördag 15 juni 2024

Prokrastinera

Eller, varför göra i dag det jag kan göra i morgon.
Detta är nog en av mina allra sämsta kvaliteter. 
Sämst för mig själv i alla fall.
I går var det konstigt väder, sol och regn om vartannat.
Jag satt mest inne och stickade och kollade på tv.
I dag har jag därför en lite halvlång att-göra-lista, men nu skiner ju solen och det är sommar igen, då vill jag ju inte åka långt och köpa plant och jord t ex.
Fixa balkonglådorna är nämligen en av alla grejer på min lista.
Men då måste jag ge mig iväg ända till Gävle eller Tierp, å jag vill inte sitta halva lördagen med hundarna i bilen. 
Åååå varför gjorde jag inte det igår när vädret var som det var?!?!?
Jag borde slänga ut mattorna och skura golven…. men det låter ju inte heller så lockande i dag. 
Klippa gräset kanske? Men jag har svårt att dra igång den där jävla maskinen med mina artroshänder. Kan knappt skiva ost längre för jag har så ont.
I går kunde jag inte klippa för att det var för blött i gräset och i dag kan jag inte för att jag kanske inte orkar…eller vill.
Sitta i solen och lyssna på fåglarna då? Ja, det låter som en skön lördagssyssla, eller vad säger du?
Städa och köpa plant kan man ju göra en annan dag, i ett annat liv, när det är något annat väder.




Vad säger Svenska Akademins Ordlista om saken?:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar