söndag 8 december 2013

Andra advent

Jag vaknade redan kl 04.15 av att jag tänkte på HUSET!
Jag är alldeles pirrig, darrig, virrig pga det här huset.
Kan inte tänka på något annat just nu. Jag kommer bli så besviken om det andra paret budar över.
Nu är det där MITT hus! Å hör sen!
Till slut kunde jag somna om i alla fall.
I dag skall jag försöka att koncentrera mig på något annat än husköp.
Vi skall handla julklappar och sedan blir det väl söndagsmiddag här hemma.
Jonny har beställt Rödspätta med champinjoncréme och svart kaviar.
Det är längesedan vi åt det.
Kanske någon förrätt och till efterrätt får Ludde göra en Irish coffee.
Det låter väl som en härlig avslutning på helgen?
Just nu sitter jag i ett tyst kök och bara har några levande ljus tända.
Kaffet doftar underbart och det är alldeles tyyssst i hela huset. Jag förstår inte att man kan välja att sova bort sådana här härliga mornar?
Jag har tänt min lilla ljus/huslykta. Den enda sak som fortfarande får står framme av alla milijoner grejer som killarna har kommit hem med under år av slöjd och förskola.
Denna fina lykta har Ludwig gjort.
Nu har vi ljus här i vårt hus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar