onsdag 11 december 2013

Onsdag

Mitt i veckan.
Mitt i vintern.
Mitt i livet.
Vad händer i dag då?
Ont i knät.
Jobba.
Måste hem och plocka lite bland tvätt och andra "skojigheter".
I morgon är det kvällsmöte och sedan kommer helgen.
Lucia på fredag.
Jag försöker hålla tänkarna borta från allt vad sommarhus och mäklare heter men det är skitsvårt.
Det är det första jag tänker på när jag slår upp ögonen på morgonen.
HUSET!
Jonny snackade med en kollega i går och hon sa att mäklarna var skitsega när det gäller sommarhus.
Det är inget som de lägger något krut på.
Kul åtta noll!! (som Ann skulle ha sagt).
För oss är det ju en jättegrej att köpa hus. Vi lägger alla våra surt sparade slantar på det här huset, så för mig och Jonny är det inte BARA ett sommarhus.
Dumma dom!
VA!?
Hur många dagar skall jag gå med den här ångesten i magen?
Jag slängs mellan hopp och förtvivlan hela tiden. Ja, det låter lite dramatiskt men det är faktiskt så. Vi vill så gärna ha just DET HÄR huset och vi törs inte hoppas för mycket med risk att bli besvikna.
De e mitt hus! Å hör sen!
Här kommer fler bilder om du inte har kollat in dem på Hemnet förut.
KLICKA PÅ DEN HÄR LÄNKEN!

Jag vet inte hur det är med dig men jag behöver en liten affirmation i dag.
Jag när min kropp med kärlek!
Du är vad Du äter - genom att äta mat som är tillagad och serverad med kärlek - blir Du också kärlek! Häll upp varje glas vatten med stor tanke och tacksamhet. Tillred varje måltid med kärleksfulla och glada tankar. Känn och upplev harmonin och lugnet innan Du börjar äta. På så sätt blir Du det Du äter - nämligen harmoni, lugn och kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar