tisdag 31 december 2013

Nyårslöftet och selfiesar i massor

I år lovar jag mig själv att ta det lugnt.
Inget stress och inte en massa måsten.
Jag skall inte bestämma en massa saker i förväg utan lämna nästan all fritd öppen för lugn och frid.
Självklart skall jag umgås med vänner men jag hoppas på att de vill komma till mig i år.
Jag hoppas på många trevliga möten i vårt nya hus.
Jag hoppas verkligen att många vill komma ut dit och umgås där med oss.
Tjugohundratretton var ett roligt men ganska hektiskt år. Vi var på tre festivaler under sommaren och nästan otaliga konserter under året.
Nu får detta vila under nästkommande år.
Jag behöver komma i fatt mig själv och känna att tiden räcker till och detta hoppas jag kunna uppnå ute i Hållen.
Jag ser mig själv sitta och läsa, påta i trädgården, baka och samtala där ute.
Men partymaggan då? tänker du.
Ja, men hon kommer säkert att dyka upp då och då. Ont blod förgås inte så lätt :)
Vår tanke är ju också att under våren flytta in till stan och detta gör att vi lättare kan äta ute på restauranger och gå på pubarna i stan, och detta längtar jag OCKSÅ till.
Jag vill ju ha både och. Både närheten till stan och till landet. På det här sättet får vi ju det göttaste av båda världarna och det passar mig bra.
2014 hoppas jag på kommer att bli ett lugnt och skönt år.
Ett år där jag kan odla gammal och ny vänskap. Ett år där jag får ta hand om min familj och finnas här för dem.
Det känns som om jag har farit runt i halva Sverige det gångna året och inte varit tillgänglig. Inte för att jag måste det direkt. Min familj klarar sig bra utan mig men nu längtar jag, som sagt, till att finnas i mitt hus och där vara lugn och harmonisk. Jag längtar efter att gå i skogen en varm sommardag och bara lyssna, bara finnas, bara vara.
Jag börjar det nya året precis så där lagom lugnt och skönt som jag hoppas att hela året skall genomsyras av.
Två vänner och yngsta sonen äter med oss. En femrättersmiddag som vi lagar tillsammans,
Lagom lugnt och skönt, lite party med många skratt. Man skall se till att omge sig av vänner som ger, inte tar. Vänner som man själv vill ge och inte suga musten ur. Detta skapar en bra balans i en vänskap.
Vi börjar året precis just så.
Vi börjar det nya året med kärlek och värme, lugn och ro.
Jag vill tacka dig som fortfarande hänger med mig här på bloggen varje dag.
Ni är mellan 30 och 50 stycken som orkar gå hit och läsa om mig och mitt mediokra liv.
I mars har jag skrivit i sju år! Jag är själv ganska imponerad. Jag har tänkt på att sluta många gånger men det finns fortfarande något som driver mig. Jag kommer nog att fortsätta skriva här ett tag till och jag är glad att du läser.
TACK!

P.S Årets ord är SELFIE och det är något som ni har fått av mig det gångna året. Här kommer några i repris :)
Jag önskar er alla ett riktigt
GOTT NYTT ÅR!































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar